Kalite örneği

Merhaba!
Almanya’da yıllar önce henüz DM’nin geçerli olduğu dönemde 80 Mark civarında bir kahve makinesi almıştım KR***S firmasından…
Kapağından kahve sızdırdığını fark ettim ve şikayette bulundum;
Bir özür dileme mektubu gönderdiler ve özürü kabul için de ilişikteki katalogtan istediğim kahve makinesini seçmemi, bunun ücretsiz gönderileceğini söylediler!
Ben ise gerçekten istediğim kahve makinesini verecekler mi diye sınamak için 500 küsür Marklık bir makine seçtim..
1-2 hafta sonra baktım kargo gelmiş ve istediğim makine ücretsiz gönderilmişti.
İşte kalite anlayışı budur!
Peki ülkemiz de nasıl?
Daha geçenlerde UCUZ ve KALİTELİ olduğu konusunu öne çıkaran ve slogan yapan bir market zincirinde almış olduğum 1/2 kg tereyağını iade etmek istedim, çünkü küflenmişti daha henüz son kullanma tarihi geçmeden!
İadeyi almadılar ve benim tereyağını belki dışarıda bırakmış olduğumu iddia ettiler!
Yani müşterisini güvenmiyordu ve bu davranışıyla da güven bekliyordu!
Ben de şikayet edeceğimi bildirdiğim halde, umursamadılar ve bunu oradaki müşteriler de duydu!
İşte size müşteri kaybetmenin UCUZ ve kolay yolu…
Kaliteden bahsetmeğe ise gerek yok sanırım!
Über SERDAR MERMEY

Maschinen/Maschinenbau, Technik (allgemein) Islam (Religion) [etwa 20 Jahre Interessensgebiet] Steuern und Zoll (Recht) (ca. 14 Jahre berufliche Erfahrung und Beratung in Deutschland) Bilanzierung/Buchhaltung und Finanzen (allgemein) Verträge/Investment - (Ich bin Holding-Investor) Wertpapiere (von Aktiengesellschaften in Türkei) Möbelbranche und Beschläge Wirtschaft (insbesondere Recht der Aktien-Geselschaften (A.Ş.) in der Türkei) Ich biete eine 29-jährige Erfahrung in Übersetzungen, Textverfassung, Korrekturlesen an. Auch Lokalisation und Dolmetschangelegenheiten können Sie als Leistungen erhalten.
Dieser Beitrag wurde unter Uncategorized veröffentlicht. Setze ein Lesezeichen auf den Permalink.